7 υγιεινές τροφές που…δεν είναι τελικά και τόσο υγιεινές!

7-ygieines-trofes-pou-den-einai-toso-ygieines

7 υγιεινές τροφές που…δεν είναι τελικά και τόσο υγιεινές!

Είναι πραγματικότητα ότι όσοι γυμνάζονται κάνουν δύο πράγματα: 1. τρώνε υγιεινές τροφές και 2. τις τρώνε σε μεγάλες ποσότητες. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, κουραζόμαστε λίγο περισσότερο όσοι κάνουμε προπονήσεις.

Πολλές φορές, όμως, καταναλώνουμε τροφές που λανθασμένα πιστεύουμε ότι είναι υγιεινές ενώ, αντιθέτως, μπορεί να μας βλάψουν. Εμείς, σας παρουσιάζουμε 7 υγιεινές τροφές που τελικά μάλλον θα πρέπει να ελαττώσουμε κατά πολύ την κατανάλωσή τους.

SPOILER ALERT: Κάποιες από αυτές μπορεί να σας προκαλέσουν εντύπωση και να σας στεναχωρήσουν αν τις διακόψετε. Οπότε, διαβάζετε με δική σας ευθύνη… 🙂

Μπάρες Δημητριακών

Αυτή είναι η πρώτη μαχαιριά στην καρδιά. Οι μπάρες δημητριακών είναι πιστός μας σύντροφος στις προπονήσεις, πριν ή μετά, γιατί θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα υγιεινό σνακ, που μας γεμίζει με ενέργεια χωρίς να λαμβάνουμε περιττές θερμίδες.

Παρ’ όλα αυτά, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Παρουσιάζουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά και για να πετυχαίνουν αυτή την ωραία και γλυκιά γεύση περιέχουν σιρόπι καλαμποκιού, που με τη σειρά του εμφανίζει μεγάλα ποσοστά περιεκτικότητας σε φρουκτόζη. Και αν αυτό δεν σας λέει κάτι, αρκεί να γνωρίζετε ότι η φρουκτόζη περιλαμβάνεται στις ανθυγιεινές τροφές.

  

Τροφές χωρίς ζάχαρη (sugar free)

Και μόνο στο άκουσμα ότι μία τροφή δεν έχει ζάχαρη, την καθιστά αυτόματα στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων μας. Ποιος θα περίμενε, όμως, ότι αυτές οι τροφές δεν είναι τελικά τόσο αθώες;

Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι οι τροφές αυτές περιέχουν το αρκετά γνωστό συστατικό, ασπαρτάμη. Ακούγονται πολλά γύρω από αυτό το συστατικό, θετικά και αρνητικά, αλλά το γεγονός είναι ότι, σε πολλές περιπτώσεις, το συστατικό αυτό σχετίζεται με την αύξηση του σωματικού βάρους. Από την άλλη πλευρά, τα γλυκαντικά υποβάλλονται σε μία χημική διαδικασία, σε μεγάλο ή μικρό βαθμό, και αυτό ίσως είναι κάτι που πρέπει να το λάβετε υπόψη.

 

Αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη

Ποιος μπορεί να πει όχι στο να πιεί ένα δροσερό αναψυκτικό; Δυστυχώς, και εδώ τα νέα δεν είναι καλά…για την ακρίβεια είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, όπως λέει ο σοφός λαός.

Και αυτό γιατί, από τη μία πλευρά, καλό είναι να αποφεύγουμε τα αναψυκτικά που έχουν ζάχαρη για ευνόητους λόγους και από την άλλη τα αναψυκτικά, που συστήνονται ως 0%, ενδέχεται να απορρυθμίσουν το σάκχαρο και να μετατραπούν σε συσσωρευμένο λίπος.

  

Δημητριακά

Αυτό και αν είναι έκπληξη! Τα δημητριακά τα έχουμε συνδυάσει, από την παιδική μας ηλικία, με το πρωινό μας για να ξεκινήσουμε δυνατά την ημέρα μας.

Η αλήθεια είναι ότι μας προσφέρουν πρωτεϊνη, φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά αλλά, ορισμένα από αυτά, περιέχουν ζάχαρη σε μεγάλη ποσότητα.

Εάν, όμως, δεν μπορείτε να τα αποχωριστείτε, τότε είναι καλό να δίνετε προσοχή στο τι γράφει η συσκευασία τους. Έτσι, θα ξέρετε πόση ζάχαρη έχουν και πιθανώς να προτιμήσετε κάποιο άλλο.

 

Γιαούρτι με γεύσεις

Σίγουρα το απλό γιαούρτι, αν και από τις πιο υγιεινές τροφές, δεν μπορεί να συγκριθεί γευστικά με ένα αντίστοιχο με γεύση φράουλα, αν και το μέλι που θα προσθέσετε μπορεί να απογειώσει τη γεύση του.

Πάντως, εάν συνεχίζετε να προτιμάτε ένα γιαούρτι με γεύση, τότε θα πρέπει να αποδεχθείτε το γεγονός ότι θα καταναλώνετε και μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Οπότε, the choice is yours…

 

Αποξηραμένα φρούτα

Άντε τώρα να σου προσφέρουν αποξηραμένο σύκο και να πεις όχι με όλη αυτή τη γεύση που έχει…είναι δεδομένο πως τα φρούτα αυτά έχουν αρκετές φυτικές ίνες αλλά έχουν και πολλή ζάχαρη αλλά και θείο.

Επίσης, γνωρίζατε ότι τα αποξηραμένα φρούτα παρουσιάζουν 3 φορές περισσότερες θερμίδες σε σχέση με τα φρέσκα;

 

Ποπ κορν

Και εδώ έρχονται τα δύσκολα! Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε ένα μπολ γεμάτο ποπ κορν ή σε μία μεγάλη μερίδα όταν πηγαίνει σινεμά για να δει την αγαπημένη του ταινία;

Για να μην είμαστε υπερβολικοί, εάν καταναλώνετε ποπ κορν σε κανονικές ποσότητες, τότε λογικά δεν θα έχετε πρόβλημα. Εάν το παρακάνετε, όμως, τότε ίσως να έχετε θέμα γιατί περιέχει αρκετά μεγάλη ποσότητα σε αλάτι.

Και αν δεν θέλετε να παρουσιάσετε υψηλή αρτηριακή πίεση, τότε καλό είναι να προσέχετε τις μερίδες που τρώτε.

Αυτές ήταν λοιπόν οι 7 υγιεινές τροφές, που τελικά αποδεικνύεται ότι λανθασμένα τις θεωρούμε υγιεινές. Δεν πρέπει, όμως, να μας πτοεί κάτι τέτοιο γιατί υπάρχουν άλλες τόσες τροφές που και υγιεινές είναι και είναι και γευστικές!

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όχι μόνο πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας αλλά πρέπει να γυμναζόμαστε ταυτόχρονα. Ο συνδυασμός αυτός θα μας χαρίσει ευεξία αλλά και το σώμα που επιθυμούμε. Για αυτό, αναζητήστε το δικό σας YAVA ΕΔΩ και ξεκινήστε σήμερα τις προπονήσεις!

 

#Yava – It’s not fitness, it’s life!